Thursday, October 4, 2012

SAMBUTAN KEMERDEKAAN DI STADIUM BUKIT JALIL

Unit unifrom pengakap Kuala Lipis telah dipilih menyertai Perhimpunan Kemerdekaan di Stadium Bukit Jalil..  
Sepatutnya kumpul dekat sekolah. Tapi aku gi tunggu kat Sk Clifford. Keh3 . Hampir-hampir kena tinggal bas. Mujur sempat telefon Cikgu Fadilah. Rupa-rupanya dah sampai dekat Kg. Salang.. Apa lagi ,, kejar bas la jawabnya. Telefon Alya suruh dia gi Kg. Salang.. Ada bas warna hijau. Kelam kabut masa tu.. ha3..
Bas tu berhenti dekat MOBIL.


Kereta macam takde break jer. ha3.. Keluar dari kereta , nampak semua peserta tengah bersorak. Naik bas tu , Alya tak datang lagi . Tapi , kereta dia dah ada. bas dah bergerak. Mujur sempat naik. Tak boleh lupa lah.. Rasa kelakar sangat.. Tapi , ada perasaan malu ngan serba salah. Sebab tak sempat nak salam ngan ayah dan ibu.. Terlupa.

Well... Ape pun, aku sempat lagi tidur dalam bas. Padahal baru naik.Sedar-sedar dah ada dekat Bentong.. Berhenti untuk makan sebentar.. Ingatkan makanan disediakan. Rupanya kena beli sendiri. HA???? Dahla aku tertinggal aku punya beg duit kat dalam bas yang dah berkunci.. huhuhu.. Permulaan hari yang teruk.. But ,, thanks to Alya because she help me pay the water.. :) ( shy ) haha watever..


Jangan nak komen apa-apa tentang gambar ni.. Aku bukan tinggi sangat nak ambil gambar tinggi-tinggi kan? Kan? Cikgu bagi kitorang masa sampai jam 4 petang. Lepas tu kitorang kena kumpul balik dekat pintu pagar hijau.. hijau ke kuning. ntahla~~ bla3.. Round punya round.. Banyak sangat benda yang cantik-cantik.. Tengok je , tak beli.. Malas nak keluarkan duit. hahaha.. (teruknya)
Jangan nak komen cantik ke tidak gambar ni.. Aku memang cantik :)) ha3 ..{perasan} well,, nampak tak pagar hijau tu? tu la pagar warna hijau. Namanya 'Pagar Hijau' .. kalau korang tak faham gak,, faham2 la sendiri. =) Semangat merdeka.. Aku just gulung-gulung je bendera tu.. Tunggu masa nka kibarkan bendera je..  Hihihihi..

Tengah duduk dekat kerusi.. Ramai pengakap. Banyak gambar ja.. Takpe kan?? Aku malas lah nk tulis banyak-banyak... 




















Ni Black.. Nyanyi lagu apa ntah.. aku dah lupa. Tapi ,, apa yang penting aku dapat tengok show free je.. ^^

Ni masa malam tu.. Masa elok-elok tengah nyanyi lagu patriotik sambil mengibar bendera dengan bangganya,, tiba-tiba ada api kat depan.. Siapa yang tak terkejut.. Aku konpem la terkejut. Makin bersemangat aku nyanyi.. Hahaha.. First time nampak api betul-betul kat depan mata meletop.. Adatlakan..

Sori,, gambar tak berapa elok.. Tapi, asalkan nampak muka sudahla kan.. hehehe *kidding*  Masa ni Perdana Menteri datang. tapi, tak nampak sangat muka dia.. Sebab aku duduk belakang.. Well , biar jela..  Malam tu Stacy datang. Tapi, kitorang balik pukul 9.00 kot rasanya. Dah lupa. Orait,, Gi solat dulu.. :)
                                                                                                                               
                                                                                                                             TAMATED


No comments:

Post a Comment

Thank you ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...